به نام آرام بخش دلها

حرفهایی برای نگفتن...حرفهایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آورند وسرمایه هرکس،حرفهایی است که برای نگفتن دارد...

به نام آرام بخش دلها

حرفهایی برای نگفتن...حرفهایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آورند وسرمایه هرکس،حرفهایی است که برای نگفتن دارد...

مماس بی نهایت دور...

خدا "فاطمه"(س) را آفرید تا بگوید که پاکی و عفاف و شرافت، افسانه نیست.




چقدر دور افتاده ایم ! چقدر فاصله گرفته ایم. فاصله مان  با تصاعدی هندسی بیشتر می شود و می ترسم که کراندار نباشد و روزی به بی نهایت برسد. تناقض عجیبی است برای خودش. دو شیء مماس برهم و فاصله شان بی نهایت از هم دور!.

چقدر این روزها ناهمدلیم! جسممان نزدیک و روحمان در دو سوی بی نهایت. چشمانت این سو و آن سو پرسه می زند تا شاید روحی همدل بیابد. اما دریغ که روحها در کنار هم غریب افتاده اند.

هر چه با خود کلنجار می روی تا جوابی بیابی در نهایت آه و افسوسی است که فضا را پر میکند. روزگار، روزگار روحهای غریب در اجسام آشناست.

این روزها چقدر همه چیز نو شده است، همه چیز را دوباره ساخته اند، دنیای روحهای نو شده ی ماشینی که هر روز مدل جدیدی به بازار میاید. همه چیز را می سازند، همه چیز دارد ساختگی می شود، همه چیز را طوری می سازند که تو می خواهی؛علم را ، صنعت را ، فکر را ، جهان را ، دین را، مذهب را ، حتی خودت را و حتی خدا را ... نسل امروز حتی خالق خداست. خدایی می آفرینیم که بکارمان بیاید، خدایی که بودنش دردسری نداشته باشد. آنقدر پیشرفت کرده ایم که هر کس برای خود خدایی ساخته ایم، بتهایی در درون فکر، بتهای نسل جدید جسم ندارند، در درون روح نشسته اند. خداهای نسل جدید آنقدر روشنفکرند که هیچ مسوولیت سنگینی برایت درست نمی کنند. اگر هم لازم شد قابلیت تعویض دارند. خداهای قرن 21برای انجام هرکاری آزاد می گذارندت، لازم باشد مواخذه هم می شوند اما قدرت مواخذه کردن ندارند. قرن خداهای چینی!!

در اسلام مدرن قرن 21 ( در مدلهایی که فعلا در بازار هستند) می شود نماز خواند و به ناموس مردم چشم داشت، می توان نماز خواند و هر چیزی را دید، می توان سیاه پوش ائمه اش بود و با همان جامه ی مقدس سیاه هرچیزی را به زبان آورد. می توان نماز خواند و هر پولی را خورد. می توان اسلام داشت و به هر کار کثیفی تن داد. در اسلام جدید، کارهای کثیف را رنگ سفید متالیک زده اند، تا چیزی زشت به نظر نرسد. در اسلام جدید کارت الکترونیکی توبه صادر شده است. بی محدودیت، می توانی تمام گناهانت را از حسابت برداری دور بریزی. دیگر نیازی به کارهای زمانگیری مثل دعا و اشک ریختن و چند ساعت با خدا خلوت کردن ندارد. در این مذهب آلت تناسلی، کار قبله نما را میکند. می گردد و قبله ات را پیدا می کند، در هر کجا که باشد، حتی در قلب پاک یک عاشق! در قرن جدید، اسلام هزار و چهارصد ساله ی اصیل حکم عتیقه را دارد. فقط کلکسیون دارها دنبالش هستند. اسلام اصیل و ناب اگر پیدا هم شود، قاچاقش می کنند.

و البته باید گفت اسلام های تقلبی مدل جدید در پی ناکارآمدی اسلام کهنه شده ی ... به بازار آمدند!




یا فاطمه! چقدر دوریم از تو! یا فاطمه یعنی هنوز به قعر لجنزار نرسیده ایم که فرزندت را امر کنی تا به نجاتمان بیاید؟ تمام وجودمان در مرداب غرق شده و تنها دستی از ما بیرون مانده تا شاید دستگیری از راه برسد. فاطمه فاطمه فاطمه! تو را به عفتت سوگند، دخترهامان را دریاب! عشقهای پاکمان را، زلال زنگار گرفته ی آینه هامان را، روحهای زخمی مان را ، چشم های راه گم کرده مان را، دلهای غریب افتاده مان را، دریاب! یا فاطمه ما را دریاب!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد